5 Ekim 2012 Cuma

Suskunlar'ın senaryo ekibi gerçekten "suskunlar"


20.bölüm itibarı ile Suskunlar baymaya başladı! Kendimde hikayeler ve senaryo denemeleri yazmaya çalışıyorum. O nedenle kitaplar diziler  filmler hayatımın vazgeçilmez parçası. Bu Suskunlar'ın senaryo ekibine beni alsalar biraz sürpriz biraz ihanet biraz entrika ile ikinci sezona renk getirirdim. Hikayenin kısır döngüye ve tek düzeliğe döndüğünü fark ediyor musunuz bilmiyorum ama ben ediyorum. Eminim benim gibi düşünenler vardır.

Buradaki yurdum insanının Ecevittt Bilal İboo Ahuu çığırtkanlıklarını uyuyan halkın dizi ile hipnotize edilmiş hali olarak yorumlamazsanız siz uyuyorsunuz demektir.

Okuyorsanız uykudan uyanmalısınız.

Dizi fenomene dönüşecekken senaryo ekibinin kolaya kaçma yöntemleriyle ilk sezon ki dinamizmini kaybediyor. Çok basit bir İrfan eski karısı sahnesi vardı mesela. Çok yapaydı fark ederek o sahneleri izlemek keyfimi kaçırdı doğrusu. Tadım kaçtı. Çok basit şeyler olmaya başladı abuk subuk olaylar silsilesi diyorum ve inanın Suskunlar yan unsurların gecikmesi nereden çıktığı belli olmayan ve kotarılmak için ileride bir flashback yapılacağı şimdiden belli Nisan karakteri  ile dört arkadaş arasındaki en masum adamı katil yapacak senaryo zihniyeti ile masumiyeti ifade eden Gülten'i kullanış biçimleri ile daha da ileri giderek gebelik testine bile sokarak tuhaflıklar devam etti. Tecavüzü düşünmeleri senaryo ekibinin zayıflıkla dolu bakış açılarını tüm çıplaklığıyla gözler önüne serdi.

Duygu yok dizide duygu yok, Ahmet Kaya şarkılarına imkansız aşk Ahu'ya ve çocuk karakterlere indirgenen duyguyu saymıyorum. Biraz Kayıp Şehir dizisinin yaşattığı sahiliği görseler esinlenseler keşke.

İbo geçen bölüm Allah'tan korkarım benim adım İbo diyerek bir konuşma patlattı sosyal medya yıkıldı Arkasından adam vurdu. Arkasından hayatına bütün neşesiyle devam ediyor. Acıyı kanıksayıp vurdumduymaz olmuş anam bunlar!

Ecevit'in sevgilisi Nisan ile eski ortağını bir çırpıda geride bırakan ekip, şimdi birden hangi nedenden bilinmez bir kadın ortaya attı ve yeni dönemin 2.3. bölümünde malum yakınlaşmalar başladı. Derin aşık Ecevit'in yapay bir adama dönüşmesi hüzünlü.

Mantıksal kurguda ve senaryo ilerleyişinde hatalar çoğalıyor. Hikaye yaratıcıları dersine iyi çalışmıyor. Kotarmaya bakıyorlar.Yazık. Böyle kalmaz yakında bu dizi de ekranlara veda eder ve ilk bölümlerin verdiği sarsıcı havayı mazide bırakır. Gerçi şuan bıraktılar da.

Cnbc-e dizilerinden başka bir şey izlemeyen beni de heyecanlandıran dizinin kan kaybedişi çok üzücü.

.........


21.bölüm
Yine , yeniden hayal kırıklığı....

Geçen hafta yazmıştım. Senaryonun yetersizliği ve hatalar yapıldığını ve dizinin irtifa kaybettiğini. Bu haftaki bölüm Ecevit'in Ahu'ya dokunamadığım bir aşk istemiyorum sahnesi dışında ve gelecekteki yaşlı adamın mahallenin bebelerine O adamı tanırdım Bilali en yakın arkadaşıydım (Lostvari) sahnesi dışında.

Çok hızlı çok acele kotarılmaya çalışılmış bir bölümdü. Dizi güzel, rüzgarı da aldı arkasına epey bir bölüm, müzikler yerindeydi, Ahmet Kaya'yı izleyici ile ara ara buluşturması güzel. Ama eksik. Eksik bir şeyler vardı işte.

İnsanlar saf değil. Çok acele çok aptalca cevaplar verilen Nisan'ın Gurur'la konuşurken Ahu'nun basma sahnesi. Telefonla konuşuyordum deyip Nisan'ın durumu geçiştirmesi. Ecevit'in zokayı yutması.

İnsanlar gerçekten aptal değil.

Dizi manyağı olmuş toplumun bu denli hafife alınması güzelim diziye yazık ediyor.

Harmanlamanın zayıflığı bölümsel metinlerin düşük katkısı ve yan karakterlerin zayıflığı diziye kan kaybettirmeye devam ediyor. Böyle sağlam konu, böyle sağlam kurgu ve oyuncular Amerika'da olsa dizi toplumsal fenomene dönüşür izlenme rekorları kırar ve sezon DVD'leri yok satardı.

Ancak gel gelelim Türkiye kısıtlı imkanlar, bıktıran reklam kuşakları, dizinin dengesini bozan sığlaştıran senaryosal zayıflıklar. Bölüm acele ile sanki iki saate çekilmiş havası veriyor.

İlk bölümlerin astığı astık cezaevi gardiyanını pasif bir yancıya dönüştüren ekip, İrfan'a dilsizliği uygun görürken, Ecevit'e Ahu ile kavuşmaması için hoop yan unsur yeni güzel kadın buluyor. İbo gibi inançlı mazlum ve düzgün adamın sevdiğine tecavüz ettiriyor gebelik testine sokturuyor ve İbo katil olduktan sonra gülüp geçiyor güzel günler göreceğiz masallarına başlıyor.

Gurur ise her dakika zırt pırt bu eski arkadaşların çevresinde bitiyor. Söylediklerini, tiyolarını, zokalarını hoop safça yutuyor dizinin ana kahramanları.

Bu kadarı da fazla.

Lütfen kotarmaya değil, hakkını vermeyin bakın artık hikayenin..
Yoksa yazık olacak...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder